כדי לבחור נכון וילונות לבית עם רצפת פרקט כדאי להתחשב בגורמים שונים כמו הצבע השלט של הפרקט בבית והצבע הייחודי של הפרקט בכל אחד מהחדרים. יש להביא בחשבון גם את הטקסטורות של הפרקט ואת סגנון העיצוב הכללי בבית ואת סגנון העיצוב בחדרים. כמו כן מומלץ לבחור בווילונות מעוצבים, יוקרתיים ומסוגננים כדי לשפר את האווירה בבית ובחדרים ולהדגיש את יופייה של רצפת הפרקט. מתכננים לשדרג את הסגנון העיצובי בבית? נמצאים בעיצומו של תהליך בנייה או שיפוץ? החלטת לרצף את הבית בפרקט איכותי, יפהפה ועמיד? נהדר! הינה כמה טיפים להתאמת הווילונות לרצפת הפרקט ולהדגשת היופי של הפרקט וייחודיותו. 

כך תדגישו את יופיו של הפרקט בבית

  1. הביאו בחשבון את צבעי הפרקט ואת הטקסטורות שמאפיינות אותו. רצפות פרקט מגיעות בצבעים ובטקסטורות שונות וחיוני לבחור וילונות המשלימים או מנוגדים לגוון ולטקסטורה של הרצפה. לדוגמה אם לרצפת הפרקט יש גוון חם, כדאי להתקין וילונות בגווני שמנת, בז' או גוֹן אדמה. אך אם לרצפת הפרקט יש גוון קריר יותר, תוכלו להתקין בבית ובחדרים וילונות בגווני כחול, אפור או ירוק.
  2. בחרו וילונות שמתאימים לסגנון העיצובי בחדר ולאווירה שלו. גם לסגנון העיצובי וגם לאווירה בחדר יש חשיבות, והם מתווים את תהליך התאמת הווילונות לרצפת הפרקט. לדוגמה אם החדר מעוצב בסגנון מסורתי או קלסי, ייתכן שתרצו לבחור בווילונות עם הדפסים או עיטורים גאומטריים מורכבים. לעומת זאת, אם החדר מעוצב בסגנון מודרני או מינימליסטי, ייתכן שכדאי לבחור דווקא בווילונות פשוטים וחלקים.
  3. התאימו וילונות לכל חדר. סוג החדר משפיע על תהליך התאמת הווילונות לרצפת הפרקט. בסלון למשל כדאי להתקין וילונות בד ארוכים ויפים שמדגישים את יופייה של רצפת הפרקט. לעומת זאת, בחדרי השינה תוכלו לבחור וילונות מודרניים לחדר השינה או וילונות גלילה מעוצבים שנותנים פרטיות ומווסתים את התאורה הטבעית.
  4. התאימו את הווילונות לצבעי הפרקט ולמרקמים שלו. אם כל אחד מחדרי הבית מרוצף בפרקט בצבעים שונים ובטקסטורות שונות, מומלץ להתאים לכל חדר וילונות מוגדרים כדי ליצור מראה מגובש. לדוגמה אתה יכול להתקין וילונות עם גוונים זהים או הדפסים דומים כדי לשזור קו עיצובי אחיד בכל חדרי הבית 
  5. שמרו על רצפת הפרקט כדי שתאריך ימים. רצפות פרקט איכותיות הן עמידות לאורך זמן ונוחות לתחזוקה. אפשר לנקות רצפת פרקט במטאטא רך או בשואב אבק עדין ולנגב אותה במטליות לחות וכך לשמור עליה. רצוי להימנע משימוש בכימיקלים קשים או בחומרי ניקוי שעלולים לשחוק את הפרקט או לפגוע בגימור של הרצפה.

כל פתרונות הפרקט במקום אחד

כדי להתאים את הווילונות הנכונים לרצפת הפרקט בבית יש להביא בחשבון גורמים כמו צבע, מרקם, סגנון, אווירה ושימושיות. אם תתקינו בחלונות וילונות שמשלימים את הפרקט או נוגדים לצבע ולמרקם שלו, תוכלו ליצור מרחבי מגורים הרמוניים, אחידים ויפים. נוסף על כך, תחזוקה קבועה של רצפת הפרקט תבטיח את עמידותו ותשמור על יופיו לאורך שנים.

 

Call Now Button דילוג לתוכן